ANDA DIALU-ALUKAN

stat counter page
Download a stat counter from elogicwebsolutions.com

SOKONGAN ANDA DIHARGAI

HULURKAN BANTUAN

Sunday, November 2, 2008

HARAPAN IBU AYAH

Window shoping kat Seremban
Ada pulak burung bersarang kat tempat penginapan
Menikmati breakfast kat Seremban


Firman Allah. Surah Al An'am : ayat 151
bermaksud:

Katakanlah: "Marilah kubacakan apa yang diharamkan atas kamu oleh Tuhanmu yaitu: janganlah kamu mempersekutukan sesuatu dengan Dia, berbuat baiklah terhadap kedua orang ibu bapa, dan janganlah kamu membunuh anak-anak kamu karena takut kemiskinan, Kami akan memberi rezki kepadamu dan kepada mereka, dan janganlah kamu mendekati perbuatan-perbuatan yang keji, baik yang nampak di antaranya maupun yang tersembunyi, dan janganlah kamu membunuh jiwa yang diharamkan Allah (membunuhnya) melainkan dengan sesuatu (sebab) yang benar[518]." Demikian itu yang diperintahkan kepadamu supaya kamu memahami(nya).

[518]. Maksudnya yang dibenarkan oleh syara' seperti qishash membunuh orang murtad, rajam dan sebagainya.

Pada 1 Nov 08, kami luangkan masa untuk menghantar anak-anak ke tempat pengajian masing-masing,Didalam negeri je !!,Walaubagaimanapun, Alhamdulilah, syukur. Yang sulong ke UITM Shah Alam, yang ke dua di Nilai Seremban, yang ke tiga kat Teluk Intan.Kami sampai kat Kolej anak sulong jam 4.30 petang, Alhamdulillah.

Kemudian teruskan perjalanan, dan singgah di Selayang , rumah anak saudara ,dan bermalam disitu.Esoknya teruskan perjalanan ke Seremban.

Malam nya tidor kat Seremban RM130.00 satu malam"Standard Twin"

Sebelah petangnya, kami jalan-jalan sekitar Bandar Seremban,ada beberapa tempat yang pernah menjadi nostalgia semasa belajar " bus stand ketika pogi umah Ujang kini dia dan pakai Kolonel dalam KAGAT", dan masa kerja "soljar" dulu dapat di imbau semula walaupun dah ada perubahan.

Selepas beberapa lama " beli Langsat" kami sampai juga ditempat yang dituju , parking kat depan Parkson dan bayar RM3.00 ..dalam hujan gerimis.Didalamnya kami disambut dengan ramai remaja melayu sedang "Breakdance"..hai bangsa ku, kembalilah ke pangkal jalan, hargailah usia muda mu.

Lepas tu terus balik ke hotel, tu setelah beberapa lama sesat, Alhamdulilah sampai juga.
Malam tu lepas makan ,kita orang solat Jamak taqdim .
Nak jadi cerita " Rezki datang terbang...kita orang makan Sup Merpati...haa tu lah, rezki kat Seremban!!!
Alhamdulillah.

2 comments:

Ust Halim Nasir said...

Shopping sakan tu.....
Nak tanya- Telur burung merpati tu bawak siap2 dari Manjung ke? He he he.....

Abi said...

betul !!! dia baru ttelor pah tu bapak dia terbang masok bilik ...apo lai...